Harminc perccel hamarabb lehetne vasúton eljutni a fővárosból a Balaton északi partjára, a jelenlegi átépítések pedig lehetőséget adnának a maiaknál lényegesen gyorsabb vonatok közlekedésére is. Erre azonban még várni kell – írja a Magyar Hírlap.
A beruházás költségének általában 85 százalékát vállalja az EU – a múlt évtized közepe óta 120 kilométer hosszú vasútvonalat építettek át, mintegy százmilliárd forintból, hivatalosan ebben a költségvetési időszakban ötszázmilliárd forint áll rendelkezésre vasútfejlesztésre.
Bár a közelmúltban döntően európai uniós támogatásból a MÁV néhány vonalán átépült a vasúti pálya, a menetidőt érdemben nem sikerült csökkenteni. jelenleg is vannak olyan pályák, amelyek alkalmasak lennének 160 kilométeres óránkénti sebességre, ám ezeken vagy nem épült még ki korszerű biztosítóberendezés, vagy erre alkalmatlan a járműpark. Ezen a téren az évtized közepén várható változás.
Forrás: http://penzcentrum.hu