Tourinform iroda arculatváltás

Tourinform-arculatváltás: segítőkészséget fejez ki az új logó

Harminc év után a Magyar Turisztikai Ügynökség megújította a Tourinform-hálózat arculatát, amelynek része egy új logó bevezetése is. Interjú Molnár Anitával, az MTÜ Tourinform-koordinációért felelős programigazgatójával.

Mi a célja a Tourinformok arculatváltásának, és mikortól találkozhatnak az újdonságokkal a turisták?

Molnár Anita (M. A.): A megváltozott keresleti szokások, az MTÜ új desztinációs logikája és turizmusfejlesztési politikája szükségessé tette az egész Tourinform-hálózat mint kommunikációs platform megújítását.

A WOW Hungary – Magyarország a csodák forrása – új turisztikai márka és arculat is indokolta a harmincéves Tourinform-logó és arculat újragondolását, az országmárkához történő illesztését. Az új arculattól és az otthonos vendégfogadói terek kialakításától az irodák látogatóforgalmának és helyi beágyazottságának növekedését várjuk.

A váltás idén nyáron megtörténik, minden Tourinform-iroda új külsőt kap: megújult küllemű táblák, strandzászlók, ablakmatricák, és egységes nyitva-zárva táblák kerülnek ki.

Az új Tourinform-logó, egy nagy pötty és alatta egy kehely- vagy virágforma, de lehet akár egy mosolygó száj is, sokféle asszociációra ad lehetőséget. Mit fejez ki valójában?
A.:Az új arculat kialakításánál fontos volt az emberközpontúság és a komplexitás hangsúlyozása. A logóban továbbra is megtalálható az „i” betű, a nemzetközileg is értelmezhető „Information” jele. Az elérhető naprakész információkra utaló „i” betűt körülölelő forma, mint két kéz az irodák személyzetének segítőkészségét is jelképezheti.

A logó és az arculat igazodik az országmárka palmettás megjelenítéséhez. Az egymással könnyen összeilleszthető, szabadon bővíthető modulokban sematikus turisztikai attrakciókat, vonzerőket ismerhetünk fel, például templomot, hidat, hegyet, várost.

A Tourinform-védjegy tulajdonosaként terveznek-e anyagi segítséget nyújtani a fenntartóknak ahhoz, hogy az irodák belső tere is megújulhasson?
A.: Az elmúlt években a fenntartók – jellemzően önkormányzatok és TDM-szervezetek – számos Tourinform-irodát megújítottak saját erőből, vagy más pályázati forrásból. Szép, igényes, általában az adott városra jellemző arculatú irodák jöttek létre. Ugyanakkor a hálózat egészéről ez sajnos még nem mondható el.

Az új arculati kézikönyvben ajánlást teszünk az ideális vendégfogadó tér kialakítására.

Az MTÜ tervei között szerepel megvizsgálni annak a lehetőségét, hogy az irodák belső megújításához támogatást biztosítson a fenntartóknak.

Célunk, hogy Magyarországon egy egységesen magas színvonalú vendégfogadási és információs szolgáltatást nyújtó országos irodahálózat működjön, amelynek tagjai a Magyar Turisztikai Ügynökség helyi frontjaiként hitelesen képesek kommunikálni Magyarország turisztikai országmárkáját, továbbá – ahol ez releváns – a desztinációs és helyi szintű márkaüzeneteket.

A hálózat megújulásának része-e, hogy változik a fenntartókkal kötött névhasználati szerződés?
A.: A 2012-ben frissített Névhasználati Kézikönyv kerül ismét frissítésre az arculatváltás miatt.

Milyen szerepet szánnak a Nemzeti Turisztikai Adatbázisnak, illetve a tourinform.hu oldalnak, amelyek most még a régi formájukban, illetve a régi arculattal érhetők el?
A.: A névhasználati szerződésünk értelmében a Tourinform-iroda az adatgyűjtő területén található összes turisztikai szolgáltatásról adatot gyűjt, és ezeket rendszeresen frissíti a Nemzeti Turisztikai Adatbázisban (NETA). Vagyis az MTÜ üzemelteti Magyarország legteljesebb turisztikai adatbázisát.

Célunk, hogy minél több utazási döntést generáljunk. Ennek érdekében alapjaiban megújul a NETA adatbázisa, és a tourinform.hu oldalnak a hellomagyarorszag.hu oldalba történő integrálásával lehetővé tesszük a személyre szabott keresést egy belföldi üdülés, utazás tervezése során.

A megújult NETA-rendszer indulásával a teljes turisztikai adatállomány frissítése megtörténik.

Az Ügynökség marketingkampányai során szintén a NETA alapján tudja biztosítani az értékesítés növelésének lehetőségét az adatbázisban szereplő turisztikai szolgáltatók számára.

Célkitűzésünk szerint a Tourinform-irodák az MTÜ megbízható turisztikai információs rendszerének végpontjai, ahol információgyűjtés, vendégigény-felmérés, valamint teljes körű, naprakész és átfogó információszolgáltatás zajlik.

Várható-e az ország több mint 110 településén működő irodahálózat bővítése, szűkítése a keresleti változásokhoz igazodva?
A.: A hálózat ma 95 százalékban lefedi az országot. Az irodák számát nem kívánjuk növelni, azonban előfordulhat, hogy turisztikailag kiemelkedő potenciállal rendelkező településeken vagy jelentős turisztikai fejlesztésekkel érintett desztinációkban nyílik iroda a jövőben.

Tesznek-e különbséget a kiemelt turisztikai fejlesztési térségekben és az ezeken kívül üzemelő Tourinform-irodák között? Lesznek-e a jövőben is minősített irodák?
A.:Nem teszünk különbséget. 2020-tól tervezzük újraindítani a Tourinform minőségbiztosítási rendszerét, mely számos kritérium (így pl. álcázott vásárlások eredményei, határidős feladatok elvégzése, irodai megjelenés, NETA-adatok frissítése) alapján véleményezi az irodák működést. A 90 százalékon felül teljesítő irodákat kiemelkedő teljesítményűnek tekintjük, ezek az irodák voltak korábban „minősített irodák”. Ez a minősítés azonban a vendégek felé nem, csak az MTÜ és a Tourinform fenntartója közötti, hálózaton belüli kommunikációban jelenik meg.

 

Az internet elterjedtsége, a megváltozott keresleti szokások mellett, ma miben látják a hálózat legnagyobb erejét?
A.: Az álcázott próbavásárlások eredményei és a turisták visszajelzései is azt igazolják, hogy a legnagyobb erőssége a hálózatnak a humán erő. A tourinformosok jól ismerik a térség kínálatát, segítőkészen nyújtanak információt a betérő vendégeknek, és kellően proaktívak a további tervezést illetően.

Úgy látjuk, hogy az utazók az internetes tájékozódás mellett a Tourinformok személyes információszolgáltatására is jelentősen támaszkodnak. Évente 1,9 millió megkeresés érkezik az irodákhoz, melyek 70 százaléka személyesen történik. Ez a megváltozott keresleti szokásokhoz képest nagyon magas szám.

https://turizmus.com/szabalyozas-orszagmarketing/tourinform-arculatvaltas-a-segitokeszseget-fejezi-ki-az-uj-logo-1165046?utm_source=turizmus.com+bulletin&utm_campaign=7cb96705d9-EMAIL_CAMPAIGN_2019_07_15_06_50&utm_medium=email&utm_term=0_8b0643d5d5-7cb96705d9-157835285

DSCF9326[1]

 

IMG_0649

Tetszik a cikk? Osszd meg másokkal is!